Biblioteca per adolescents: 10 preguntes

A través de la YALSA ens arriba un interessant article, que traduïm (disculpeu els possibles errors!) i resumim a continuació.

10 PREGUNTES QUE HAS FER-TE SOBRE ELS SERVEIS BIBLIOTECARIS PER A ADOLESCENTS

1. Poden els adolescents trobar espais tranquils per llegir i estudiar a la biblioteca i espais per sortir, socialitzar, i activitats creatives?

2. Evites les multes i altres sancions que poden mantenir els adolescents allunyats de la biblioteca?

3. Ajuden els adolescents a decidir la col·lecció de la biblioteca?

4. Estàs lluitant contra l’estereotip de les biblioteques només com a proveïdores de llibres?

5. Vas on van els adolescents per vendre’ls els serveis bibliotecaris?

6. Estàs treballant perquè tot el personal de la biblioteca tingui una actitud agradable i acollidora amb els adolescents?

7. Estan les teves polítiques emmarcades en un llenguatge positiu?

8. Estàs adequant els teus serveis a les necessitats úniques dels adolescents?

9. Proporciones oportunitats perquè els adolescents demostrin els seus èxits i coneixements com ficció adolescent, fotografia, jocs d’ordinador, música i actuacions adolescents, etc.?

10. Treballes dur per portar els adolescents de la teva comunitat a la biblioteca, ja sigui presencialment o en línia?

La número 2 generarà debat, però com indiquen a YALSA … què preferim, col·leccionar usuaris o sancions? A Bibliotecajuvenil ho tenim clar. Cal responsabilitzar, però tots coneixem a persones que no han tornat a la biblioteca per la mala cara que els han posat al retardar amb una devolució, i si han perdut el llibre no s’atreveixen a tornar per la vergonya. Els adolescents són un col·lectiu molt sensible en aquest aspecte. Així que les multes és un tema del debat públic, què en penseu? Reduir sancions? Eliminar-les? Canviar, com han fet recentment a BJ Cubit, per material escolar gratuït? I si ho canviem per una recomanació literària?