La meva germana viu sobre la llar de foc

La Gisela Ruiz, directora de la Biblioteca Infantil i Juvenil Can Butjosa, ens va fer una recomanació literària que avui ressenyem. La meva germana viu sobre la llar de foc és una novel·la realista publicada el 2011 per La Galera i escrita per Annabel Pitcher (també autora de Núvols de ketchup; no ens ha arribat tan bona crítica d’aquesta altra novel·la, però va ser guanyadora el 2014 del Edgar Allan Poe Award for Best Young Adult Novel; l’haurem de llegir per formar-nos una opinió).

Sobre La meva germana viu sobre la llar de foc podem comentar diversos aspectes. Un d’ells és l’elevat impacte emocional, no només destacat per l’argument, sinó per com està escrit. És d’aquelles novel·les que només cal llegir la primera plana per apreciar la potència que té. Els personatges també són un punt fort de la novel·la: ben definits, creïbles i imperfectes, com ens agraden a Bibliotecajuvenil.

Es tracten diversos temes de manera transversal, temes molt dramàtics presentats d’una forma no melodramàtica, des dels ulls del personatge principal, en Jamie, un nen de 10 anys. En tota la novel·la es respira una atmosfera densa, una presència que oprimeix el cor i fa reviure moments durs del passat de la família d’en Jamie, però que queda alleugerida pels tocs d’humor i ingenuïtat que tenen els personatges. Les relacions familiars, l’alcoholisme i la mort d’éssers estimats queden entreteixits en aquesta novel·la que no us podeu perdre.

Gràcies, Gisela!